Bersama Timbalan Menteri KDN

Bersama Timbalan Menteri KDN

Selamat Datang Ya Akhi

Laman untuk mencurah pandangan...

Halaman

Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 27 Oktober 2009

Ucapan Sempena Majlis Jamuan Hari Raya PPKKS

Teks ucapan ni aku buat untuk Haji Razak Aziz Pengetua PPKKS sempena program di atas.

Syukur kita ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya dapat kita berkumpul dan bersua muka pada hari ini bagi merapatkan silaturrahim dan meraikan kemenangan kita melawan hawa nafsu sepanjang sebulan Ramadhan yang telah lalu.

Majlis Jamuan Hari Raya ini sebenarnya diadakan khusus bagi meraikan para pelatih institusi, kakitangan, Ahli Lembaga Pelawat dan agensi-agensi lain yang banyak membantu institusi sama ada secara langsung mahupun tidak langsung.

Justeru itu saya mewakili seluruh warga kerja dan pelatih PPKKS mengalu-alukan kehadiran para jemputan terutama kepada Pengarah JKMN Selangor Tuan Haji Adnan bin Abu Bakar, Dato’ Pengerusi Lembaga Pelawat, Dato’ Zainal Abidin bin Haji Sakom, barisan ahli-ahli Lembaga Pelawat, ketua-ketua agensi seterusnya para hadirin yang dihormati sekelian.

Kehadiran Tuan Haji, Y.Bhg Dato’, dan para hadirin merupakan sumbangan kepada pembangunan sahsiah dan jatidiri pelatih institusi ini. Disebabkan itulah pihak institusi saban tahun tidak pernah lupa mengadakan majlis sebegini kerana selain daripada dapat merapatkan ukhwah sesama kita, ianya juga merupakan suatu terapi kepada jiwa dan minda para pelatih.

Atas kesedaran dan keperluan ini maka pihak institusi mengambil langkah menyambut semua perayaan budaya dan agama masyarakat Malaysia bagi memberi impak kepada pelatih bahawa mereka sama sekali tidak disisihkan bahkan ada ketika mereka mendapat perhatian yang lebih baik daripada kanak-kanak yang bernasib baik tinggal bersama keluarga.

Pihak institusi juga akan mengadakan sambutan Deepavalli untuk pelatih beragama Hindu dan ianya akan diraikan bersama seperti juga sambutan hari raya. Begitu jugalah dengan lain-lain perayaan yang memenuhi kalender atau takwim tahunan kita seperti Hari Guru, Hari Buruh, Hari Kebangsaan dan lain-lain.

Hasrat murni pihak institusi bagi menjadikan institusi ini se-selesa mungkin untuk para pelatih tidak akan tercapai sekiranya tidak disokong dengan peruntukan yang mencukupi. Untuk itu marilah kita memberikan tepukan gemuruh kepada Lembaga Pelawat kerana telah berusaha sedaya upaya bagi mencari dana untuk program-program pelatih di sini.

Menjadi harapan kepada seluruh warga kerja dan pelatih institusi ini untuk Lembaga Pelawat berkerja mencari dana dengan lebih giat agar dapat seiring dengan perancangan program yang telah disusun dan bakal dilaksanakan. Tanpa dana yang mencukupi apa juga idea yang baik dan bernas akan kekal di atas kertas putih, ditutup fail berkulit keras dan tersimpan kemas dalam kabinet besi tanpa dapat dilaksanakan.

Akhir kata daripada saya, majlis kita pada hari ini tidak akan dapat dijayakan tanpa penglibatan penuh dan bersungguh-sungguh para kakitangan. Sekalung penghargaan dan ucapan terima kasih yang tidak terhingga di atas kerjasama dan tungkus lumus tuan puan sekalian.

Sekian, terima kasih.
Selamat menjamu selera.
Selamat hari Raya Aidil Fitri dan Maaf Zahir batin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan