Bersama Timbalan Menteri KDN

Bersama Timbalan Menteri KDN

Selamat Datang Ya Akhi

Laman untuk mencurah pandangan...

Halaman

Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Rabu, 14 April 2010

T&T Negeri Perak

Bertemu lagi…maaf kepada kengkawan pasal lama tak update. Maklum jelah dah jadi staf baru kat Perak ni banyak ler kerjanya…kalau tak sibuk aku pulak yang menyibuk…

Sedar tak sedar dah nak masuk tiga bulan aku kat PKMD (K) Kampar. Kalau dulu di PPKKS banyak program yang boleh di buat di Kampar ni slow sikit pasal masalah bajet.

Sekarang ni di mana-manapun jabatan kerajaan isu yang sama : bajet yang terhad. Yang paling menjadi rungutan ialah masalah tuntutan perjalanan yang kini dihadkan dengan tangga siling. Kalau lebih dari had siling maka kena potong ler jawabnya.

Buat masa ni aku belum lagi berhadapan dengan masalah ni sebab macam biasa aku jenis yang malas nak isi borang T&T. Kalau di PPKKS dulu ada kerani kewangan yang sudi menolong menyediakan tuntutan untuk aku secara percuma sekarang terpaksa ler berdikari sendiri.

Masa awal-awal masuk, kengkawan yang naik pangkat sekali sibuk dengan urusan tuntutan pindah. Aku rileks je pasal malas nak pening kepala. Akhirnya setiausaha sulit aku yang buatkan tuntutan tu. So settle le satu masalah. Boleh ler lepas ni bayar saman dan hidupkan road tax.

Kepada setiausaha sulit aku tak tau macam mana aku nak sampaikan rasa penghargaan. Hanya yang mampu aku katakan : “TERIMA KASIH UMI”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan