Bersama Timbalan Menteri KDN

Bersama Timbalan Menteri KDN

Selamat Datang Ya Akhi

Laman untuk mencurah pandangan...

Halaman

Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 6 Julai 2010

Kisah Mak Inang Garang

Arakian maka tersebutlah kisah akan bosku Cik Puteri yang meminta aku datang ke Batu Gajah untuk bermeting. Maka akupun dengan taatnya menurut perintah turun ke Batu Gajah untuk bermeting. Disebabkan tergopoh-gapahnya aku mengejar masa kerana takut tercuai titah, tak ku sedar akan tuntutan fitrah untuk sarapan pagi. Mujurlah setelah sampai untuk menjunjung duli aku dilimpah kurnia belanja makan pagi. Tanpa berfikir panjang akupun terus merafak takzim menurut perintah.

Akupun dibawa ke warung Mak Inang Timah Garang (timah ke tipah ntah ler...) untuk menyantap sarapan pagi. Letih menunggu nak order...kerana Mak Inang tak bleh ditegur...kabarnya Mak Inang digeruni seantero Batu Gajah. Musykilnya aku warungnya penuh...kabarnya citarasanya enak sekali...sekilas terpandang wajah Mak Inang saling tak tumpah warden Taman Seri Puteri...rasa cam makan kat dewan makan institusi...

Sekali nak bayar bosku dimarah Mak Inang...setahu aku bosku garang...biarlah sesekali dier lak kena marah hehehe...rupanya Mak Inang tak gemar menjunjung titah...

Dah bermastautin di Perak aku tak mau cakap banyak...pesan Sang Adi Putra masih kuingat...kalau makan di negeri Perak jangan banyak kompelin...takut nanti muntah kedarah...

Sabo je la...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan