Bersama Timbalan Menteri KDN

Bersama Timbalan Menteri KDN

Selamat Datang Ya Akhi

Laman untuk mencurah pandangan...

Halaman

Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Jumaat, 9 Julai 2010

Lawatan Cik Ding I Ling

Pagi tadi dalam pukul 10.20 pagi sorang klien Bengkel Interaktif hadir untuk sesi TSCS. Lepas sejam sesi pun tamat. Sambil aku menghantar klien keluar tiba-tiba dimaklumkan staf ada klien lain nak jumpa. So macam biasa...terima tanpa syarat aku pun jemput masuk ke bilik.

Agak suprise gak bila tengok dua orang klien cina, sorang lelaki dan sorang perempuan. Klien cina tu biasa la tapi kali ni lain sket bila ekspressi wajah dua orang ni lagi ceria berbanding aku. Muka aku dalam dua hari ni agak sembab sebab demam dan kurang tidur. Misai dan janggut pun cam tak berbela. So serabai le sket.

Aku pun terus tegur dengan ayat biasa : “apa yang boleh saya bantu?” bertambah suprise bila tetamu memperkenalkan diri sebagai kaunselor JKM dari Pulau Pinang. Cik Ding I Ling dan kawan lelakinya pensyarah Fakulti Kejuruteraan dan Teknologi Hijau Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) Kampus Kampar, Perak.

So, reda sikit dari kejutan bermula sesi perkenalan...agak memalukan bila aku tak kenal Cik Ding tapi dia pernah perasan aku masa kat Persidangan Kaunselor kat Plaza Safuan, Chow Kit (dah lupa apa nama hotelnya).

Uniknya Cik Ding mudah mesra dan lebih menarik bila dia sudi datang ke PKMD Kecil Kampar yang daif ni. Sempat juga la dia komen pejabat tak sesuai sebab tak mesra OKU. Aku diam je la pasal memang betul pun. Apa nak buat bajet ciput...jangan katakan nak tukar pejabat...klaim TNT pun belum tentu lagi...

Ada la beberapa isu yang disembangkan contohnya pasal keluarga, perkahwinan jarak jauh, sedikit cerita pasal pengalaman di Selangor, anak, pasal isu pendidikan, statistik, sambung belajar dan beberapa isu lain. (Harap Cik Ding tak kisah sebab kita tak ikat janji kerahsiaan).

Apa pun satu yang menarik tentang lawatan Cik Ding ialah :

1. Ia berlaku secara tidak rasmi. Beliau sekadar datang mengisi masa dalam perjalanan balik ke Sitiawan. Sikap mesra yang jarang orang lain nak buat. Aku pernah melawat rakan-rakan di Bahagian Psikologi dan Kaunseling Ibu Pejabat JKMM tetapi langsung tidak dipedulikan seolah-olah tidak wujud. (Bukan team yang ada sekarang ni la).
2. Perbualan dengan beliau bukan sekadar bual kosong tetapi menarik untuk perkongsian pengalaman.

Sesi perbualan tamat sekitar jam 12.30 tengah hari kerana bergegas untuk solat Jumaat. Sedikit kesal kerana tak dapat makan tengah hari bersama. InsyaAllah lain kali kita jumpa Cik Ding. Terima kasih atas kesudian lawatan tak rasmi. Semoga ada manfaatnya untuk psikologis lain yang membaca. Salam dan berkat untuk semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan