Bersama Timbalan Menteri KDN

Bersama Timbalan Menteri KDN

Selamat Datang Ya Akhi

Laman untuk mencurah pandangan...

Halaman

Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 16 Januari 2011

Santan Tercemar


Tahniah kepada TV3 di atas laporan pendedahan Aduan Rakyat tentang isu santan tercemar. Sangat menarik bila bahan asas popular dalam masakan majoriti masyarakat Malaysia rupa-rupanya mengandungi bahan cemar yang berbahaya kepada kesihatan pengguna. Isu yang lebih menarik ialah ianya bukan tercemar akibat ketidaksengajaan sebaliknya peniaga memasukkan / membancuh bahan kimia bagi menjadi santan untuk mengaut untung.

Isu santan tercemar kalau diperhatikan dengan teliti sebenarnya lebih buruk daripada isu babi yang tercemar oleh kuman virus JE. Ini kerana pengusaha ternakan babi tidak pernah berusaha mencemarkan babi mereka untuk mengaut untung tetapi pengusaha santan bertindak lebih zalim daripada itu.

Apapun sekali lagi tahniah kepada TV3 atas laporan tersebut. Masyarakat memerlukan maklumat sebegini bagi menjamin kesejahteraan hidup bukannya gosip picisan yang banyak terlambak setiap hari. Kehidupan artis bukannya wajib diketahui tetapi itulah yang dilambakkan. Apa juga yang berlaku kepada artis tidak menyumbang apa-apa dalam kehidupan kita tetapi perbuatan terpencil peniaga santan di ceruk sebuah pasar mungkin menyebabkan ramai warga kita yang terpaksa melepak dalam wad hospital.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan