Bersama Timbalan Menteri KDN

Bersama Timbalan Menteri KDN

Selamat Datang Ya Akhi

Laman untuk mencurah pandangan...

Halaman

Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 26 Januari 2010

Lapor Diri Ke PKMD Kinta

Setelah sekian lama menunggu akhirnya pada hari Isnin 18 Januari 2010 sampailah sepucuk surat kenaikan pangkat S32 (memangku). Kenaikan tersebut berkuatkuasa pada tarikh yang sama surat tersebut sampai dan aku perlu melapor diri ke KPWKM di Wisma Sime Darby, KL.

Hari tu sampai hari tu juga nak kena lapor diri...apa nak buat...tetapi hati tetap gembira dan bersyukur. Segala masalah remeh temeh dah tak dipedulikan lagi. So esoknya 19 Januari aku lapor diri ke tingkat 6 Wisma Sime Darby, KPWKM. Kemudian ke Menara TIMA untuk pengesahan penempatan.

Bersama dengan aku, Mariam daripada RKK Kuantan dan Rosmawati daripada RKK Kepala Batas. Awal-awal lagi Mariam mintak kalau dapat nak tukar tempat dengan aku kalau boleh. Akhirnya memang kabar angin yang didengar betul aku ditempatkan ke PKMD Klang, Mariam ke PKMD Kinta dan Rosmawati ke JKMN Perlis.

Oleh kerana keadaan kesihatan ayahnya tidak mengizinkan Mariam berada jauh maka aku dan Mariam tukar suka sama suka. Aku ke PKMD Kinta dan Mariam ke PKMD Klang.

Sebenarnya dah 10 tahun aku bermastautin di Selangor bermula di Puchong, Shah Alam, Seri Kembangan, Kajang, Bangi, Kuala Lumpur dan terkini di Serendah. Fakta yang semua terpaksa akui ialah kesesakan jalan raya. So kalau dapat aku nak merasa pulak berkerja di luar Selangor. Apakah cabaran yang bakal mendatang. Mampukah aku menghadapinya. Ini semua bermain di minda dan menyebabkan aku rasa seram sejuk.

Walaupun di Perak juga Pegawai dan Penolong Pegawainya orang baru tetapi kebanyakan mereka telah pernah berkerja dengan pelbagai jawatan lain dan tentunya lebih banyak pengalaman. Berbeza dengan di Selangor.

Bagaimanapun aku mengharapkan lebih banyak ilmu yang dapat aku pelajari di sana.

Surat khabar hari ini 26 Januari mengatakan 9 Februari adalah tarikh di mana Mahkamah Persekutuan akan membuat keputusan tentang pertikaian siapa Menteri Besar Perak yang baru. Seandainya Mahkamah Persekutuan membuat keputusan yang memihak Dato' Seri Ir. Nizar bin Jamaluddin maka tentunya beliau akan memohon perkenan agar Dewan Undangan Negeri dibubarkan bagi membolehkan pilihanraya kecil peringkat Negeri Perak diadakan. Masak ler aku dah masuk PKMD Kinta nanti...

Apa-apa pun kepada kawan-kawan di JKMN Selangor aku sentiasa akan merindui korang... dengan pesanan jadilah seperti biji benih walau dihanyutkan air walau diterbangkan angin asal terdampar akan bercambah dan tumbuh membesar. Akar memasak bumi, pucuk menggapai awan...

Jangan jadi seperti sekeping tatal, hanyut atau terbang jatuh ke tanah tak dipedulikan orang.

Kepada rakan-rakan di PPKKS selamat berjuang. Ingatlah hanya di PPKKS kita dapat menggunakan segala ruang dan peluang untuk berkerja dengan gaya kita sendiri. Kepuasan melihat anak didik kita berjaya adalah harta yang tak ternilai. Sahamnya terus memberi laba hingga ke liang lahad.

Salam sayang buat semua kengkawan di Selangor. Doakan aku semoga berjaya di Perak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan